Portré fotózás ügyvezetőknek - Szerezz meg bármilyen klienst
- Tamás Horváth
- ápr. 8.
- 4 perc olvasás
Frissítve: ápr. 17.
Ügyvezetőként talán már nem te írod a hírleveleket, sőt nem te kezeled a céges Facebook-, vagy személyes LinkedIn-oldaladat. Viszont az tuti, hogy még mindig te vagy a cég arca. És hogy milyen kép él rólad az emberek fejében, az bizony hatással van arra is, mennyire bíznak meg a cégedben.
Ha az ügyvezetőről készült portréfotó homályos, vagy épp egy esküvői öltönyben pózol rajta, az egy potenciális ügyfél, vagy befektető szemében nem épp egy green flag. Szóval kell valami meggyőző, hiteles, tekintélyt sugárzó, de mégsem erőltetett kép.
És hogy stílszerűek legyünk, itt “jövünk mi a képbe”.
De miért van szükséged ügyvezetőként egy portréfotóra?
Pár éve még azt mondtuk, hogy „jó bornak nem kell cégér”. Viszont ma már akkora a digitális zaj, hogy nem engedheted meg magadnak azt a luxust, hogy ügyvezetőként az árnyékban maradj.
Ki kell lépned a fényre, és meg kell mutatnod magadat a nagyvilágnak.
Ha senki nem talál rólad egy fia képet se a neten, ott valami nagyon bűzlik. Sikkasztott? Körözés alatt van? Felszámolták a céget? Ennyire csúnyán néz ki? Mi a jó isten történhetett?!
Szándékosan hoztunk sarkos példákat, de remélhetőleg jól érzékelhető, hogy miért is van szükség arra, hogy megmutasd magad.
Kapcsolódási pontok
Figyi, az ember, legyen bármennyire is introvertált, alapvetően egy szociális lény.
A leendő ügyfelek, a potenciális partnerek, vagy akár a befektetők nem csak a cégeddel akarnak kapcsolatot építeni, hanem veled is. Látni akarják, ki van a számok, a szolgáltatás, a logó mögött. Amennyiben nincs rólad egy jól készült kép, akkor azt egyből a céggel azonosítják.
Biztos, hogy nem elég profik, még amatőrök, még nem elég érettek ahhoz, hogy leüljünk velük egy asztalhoz és igénybe vegyük a szolgáltatásaikat.
Magyarul: így pénzt veszítesz. Méghozzá rengeteget.
Lehet neked az országban a legjobb szolgáltatásod, ha nincs meg hozzá az a profi arc, akire ha ránéznek azt mondják: “Te Józsi, ez az ember már ránézésre is olyan, hogy a csillagokat is lehozza nekünk az égről, ha azt kérjük.”

Hol számít igazán a jó portré?
Röviden: mindenhol. A céges weboldaltól kezdve, a LinkedInen át a prezikig.
A céges weboldalon
A legtöbb látogató a „Rólunk” vagy „Vezetőség” oldalt is megnézi, mielőtt felvenné a kapcsolatot egy céggel. És bizony itt dől el, hogy ki az, aki szimpatikus, megbízható, hozzáértő. Nem elég tehát egy jól megírt bemutatkozás – kell hozzá egy kép is, ami megerősíti a leírtakat.
A LinkedIn-profilodon
Ha aktív vagy LinkedInen, akkor te is láthattad már, hogy a többi ügyvezetőnek, befektetőnek is egy jól eltalált, profi profilfotója van. Bár sok esetben jó kilógni a sorból, és valami újat mutatni, itt azért nem ajánlanám.
Sajtómegjelenéseknél és előadásoknál
Ha konferenciákon tartasz előadást, interjút adsz, vagy szerepelsz valamilyen szakmai anyagban, akkor szinte biztos, hogy kérnek rólad egy hivatalos fotót.
Na, ilyenkor szokták azt a hibát elkövetni, hogy kapkodva beküldenek valamilyen 5000 éve készített fotót, amit egy csapatépítőn készítettek rólad. (És amin lehetőleg mosolyogsz ÉS nem vagy matarészeg.)
Mennyire jó lenne már, ha lenne egy 5-10 képből álló friss portfóliód, amit beküldhetsz a sajóanyagokba, tök profi, ráadásul nem mindenhol ugyanolyan fotó jelenne meg rólad?
Prezentációkban és befektetői anyagokban
Ha befektetőkkel tárgyalsz vagy stratégiai partnert keresel, akkor a rólad készült kép akár már az első slide-on megjelenhet.
És bizony, ha meglátnak téged élőben, és mellette a preziben a 10 évvel ezelőtti képedet, amin még volt hajad, és 15 kilóval könnyebb voltál, az nem biztos, hogy feltétlenül bizalmat ébreszt. Ezért van szükség arra, hogy legalább kétévente új portréfotókat készíts magadról.
Milyen egy jó ügyvezetői portréfotó?
Leginkább az, ami hiteles, ami professzionális, mégsem érzed rajta a feszengést.
Legyen természetes
A legjobb képek azok, ahol látszik, hogy nem erőlködsz, hanem őszinte, természetes arckifejezésed van. Nem vicsorogsz, nem “túlkomolykodsz”, és nem úgy állsz ott, mint akinek a háta mögött pisztolyt tartanak a tarkójához.
Elsőre lehet azt mondanád, hogy ezt lehetetlen így összehozni, de ha kicsit lejjebb megnézed, láthatod majd, hogy már van benne rutinunk és gyakorlatunk.
Illeszkedjen a szerepedhez
Ügyvezetőként más üzenetet kell közvetítened, mint mondjuk marketingesként, vagy fejlesztőként. A ruhád, a testtartásod, a tekinteted – mind-mind azt kommunikálja, hogy te vagy az, aki összefogja, irányítja a céget. Ezt a fotón is ki kell hangsúlyozni.
Kapjon megfelelő figyelmet a háttér és a fény
Egy letisztult, világos háttér mindig jó választás, mert nem viszi el rólad a figyelmet. A fények legyenek lágyak, természetes hatásúak – ne legyen túl sötét vagy éppen túl éles a kép.
Ezekről persze nem neked kell gondoskodnod – van erre egy professzionális stúdiónk, profi eszközökkel. Neked csak magadat kell hoznod, és maximum egy váltás ruhát, ha szeretnéd több szettben is megmutatni magad.
Ebben a videóban elmondom, hogy miért mi vagyunk az ideális fotós a számodra:
t pedig megnézheted a referenciáinkat, és ha úgy érzed, eljött az ideje egy új portrénak, jelentkezz fotózásra az alábbi gombra kattintva.
Amennyiben ügyvéd, vagy orvos vagy, ezek a cikkek neked szólnak:
Comentarios