top of page

10 tipp a tökéletes üzleti fotókért - üzleti fotózás titkok

Frissítve: 2023. dec. 18.

Előfordult már veled, hogy majdnem vettél valakitől valamit, de amikor rákattintottál a profiljára, inkább visszakoztál? Vagy azért nem egy adott cég szolgáltatását választottad, mert nem volt szimpi a weboldaluk? Nem csak veled történt már ilyen, manapság ez általános jelenség.


Az üzleti világban a sikert sok tényező befolyásolja. Ma, amikor az online élet egyértelműen teret hódított, különös figyelmet kell fordítani az internetes megjelenésre. Nagyon nem mindegy, hogy a világhálón ránk, vagy éppen a cégünkre keresve mit találnak rólunk a potenciális ügyfelek, vásárlók vagy üzleti partnerek. Fontos, hogy minél pozitívabb legyen a rólunk alkotott kép. Ehhez kell egy jó, meggyőző honlap, a szöveg, ami megmutatja, hogy értünk a területünkhöz, referenciák, pozitív értékelések – és igen, néhány bizalomgerjesztő fotó is.


Ítélet a másodperc törtrésze alatt

Biztos te is hallottad már az első benyomás fontossága kapcsán, hogy az emberek a másodperc törtrésze alatt megítélnek, amikor rád néznek. Még az előtt, hogy egy szót is szóltál volna. Bizony, rosszul hangzik, de igaz: ilyen felszínes lények vagyunk, ránézésre alkotunk véleményt, persze csak tudat alatt.


Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez az első benyomás valamilyen szinten változtatható később, ha megismernek, de nem minden esetben. Lehet, hogy teljesen kitörlöd a rólad alkotott első képet, de legtöbbször inkább az jellemző, hogy bármilyen kedves és megnyerő is vagy, marad egy megmagyarázhatatlan ellenérzés a másik félben veled kapcsolatban.


Ha azt hiszed, hogy azért ez az üzleti életben máshogy van, tévedsz: kell a bizalom ahhoz, hogy létrejöjjenek ezek a kapcsolatok. Amikor vásárolnak tőled egy terméket vagy szolgáltatást, bizalmat szavaznak neked, akkor pedig végképp, amikor téged választanak állandó partnernek valamilyen tevékenységhez. Fotósként például nagy megtiszteltetés, mikor egy nagyobb cég mindig minket kér fel a munkára, mert tudom, hogy ez azt jelenti, hogy maradéktalanul elégedettek velünk – de ahhoz, hogy bizonyíthassunk, először meg kellett szavazni a bizalmat.



A rossz üzleti kép nem jobb, mint a semmilyen

A rossz fotó tehát nemhogy nem hoz előnybe, kifejezetten kárt is okozhat neked üzleti értelemben. Rád néznek, nem vagy megnyerő, és már mennek is tovább, keresnek olyat, aki szimpatikus. Ennél akkor is többre mész, ha nincs fotód, mert akkor legalább talán átnézik rendesen az oldaladat, és a jó szöveggel még van esélyed nyerni. Ugyanakkor jó, ha tudod, fotó nélkül a jó képpel rendelkezőkkel szemben ugyanúgy hátrányban vagy.


A megoldás tehát, hogy igényes, minőségi, bizalomgerjesztő üzleti fotókkal jelenj meg a social mediában, a weboldaladon, és minden lehetséges online felületen. De vajon mitől lesznek tökéletesek ezek a képek?



Ezekre figyelj a megnyerő üzleti fotók érdekében:

1. Gondold végig, hol használnád a képeket! Minden platform más, és nem mindenhol ugyanaz az elvárás. A weboldaladat teljes mértékben te alakítod, de nyilván fontos, hogy az itt megjelenő képek összhangban legyenek a cég profiljával, alap szellemiségével, tükrözzék a hangulatot. A Facebook lazább, kötetlenebb, és bár az eredeti célja nem ez volt, az üzleti életben is van szerepe. A LinkedIn komoly, kimondottan szakmai felület, ott kevésbé van helye a vicces képeknek.

2. Legyél a képeken önazonos! Mindenkinél megvan, hogy milyennek látja a külvilág, milyen tulajdonságairól ismert, illetve milyen képet szeretne közvetíteni. Szigorú, komoly vezető vagy? Akkor biztos elég furcsa lennél egy olyan fotón, amin épp mosolyogva kacsintasz. A családias légkört, a barátságos attitűdöt képviseled? Akkor pedig ne akarj a fotón tekintélyt parancsoló arcot vágni, mert egyszerűen nem leszel hiteles – és ezt az is látni fogja, aki egyébként nem ismer, mert teljesen természetellenes lesz a hatás.

3. Ne tereld el magadról a figyelmet! A portréfotón te vagy a lényeg, neked kell középpontba kerülnöd. Éppen ezért, kerüld a bonyolult, részletes háttereket, és a világítás is téged helyezzen középpontba. Egy profi fotós utóbbit simán megvalósítja, te magad valószínűleg kevésbé járnál sikerrel, ugyanis ez nem azt jelenti, hogy konkrétan az arcodat kell megvilágítani szemből. Érdemes előre tisztázni, hogy milyen világítást célszerű használni.

4. Természetes környezetben fotózkodj! Ha nem szeretnél kész háttér előtti fotókat, olyan környezetben fotóztasd magad, ami természetes, illetve hozzájárul ahhoz az üzenethez, amit közvetíteni szeretnél. Céges fotók esetében például tipikusak az irodában készült képek íróasztalnál, irodaszéken, laptoppal. A kiegészítőkre fordíts külön figyelmet: mik legyenek az asztalon, miket rejts inkább el.

5. Nézz ki professzionálisnak! Ez vonatkozik az öltözékedre, hajadra, nők esetében a sminkre. Ha jó üzleti fotókat szeretnél, alap a makulátlan üzleties megjelenés. Öltöny, nők esetében blúz szoknyával, visszafogott, természetes hatású smink, szépen formázott, tiszta haj. Itt nincs helye a félig lepattogott körömlakknak, színes szemhéjfestéknek, elaludt frizurának, se a kedvenc feliratos pólódnak!

6. Figyelj a megfelelő testtartásra! Ebben a fotós is segíteni fog, hiszen ő azonnal látja, milyen pozíció a legelőnyösebb számodra. De itt most nem csak erről van szó, hanem arról is, hogy magabiztosnak, higgadtnak is kell látszanod. Húzd ki magad, ne feszengj, légy természetes!

7. Hozd a legjobb formádat! Ahhoz, hogy a lehető legelőnyösebben fess a képeken, fontos, hogy előre készülj a fotózásra! Igyál elég vizet, mert a hidratált bőr élénkebbnek, üdébbnek hat. Kerüld a sok só fogyasztását, mert visszatartja a vizet, ami miatt az arcod puffadtnak tűnhet. És persze az is fontos, hogy aludj eleget: a karikák sem mutatnak túl jól a képeken!

8. Ha szemüveges vagy, viseld! Ha a mindennapokban szemüveget viselsz, azt a fotókról se hagyd le – néhányan kis túlzással felismerhetetlenek a szemüvegük nélkül. Nagyon furcsa lenne, ha minden ügyfél, partner szemüveggel ismer, de mégis minden online felületen anélkül lát. Az is az önazonosság része, hogy magadon tartod a szemüvegedet a képeken is!

9. Szánd rá az időt a képek készítésére. Nem, egy profi fotózás nem olyasmi, amit 10 perc alatt le lehet tudni. Nem elég lőni párat, amiből majd kiválasztod, melyik tetszik. Idő kell, hogy igazán feloldódj, hogy valóban meg tudd mutatni az előnyös arcodat. Ne sajnáld rá az időt, hidd el, megéri rászánni!

10. Talán mondanunk se kellene, de azért mégiscsak kihangsúlyozzuk: mindenképp profi fotóssal készíttesd el az üzleti képeidet! Sokan szeretik ezt házon belül megoldani, és egy kollégát megkérnek, hogy fotózza végig a brigádot. Nos, ez rossz ötlet, garantáltan nem fogjátok tudni azt az eredményt produkálni, mint egy szakember – nem beszélve az utómunkákról, ami ilyen esetekben nyilvánvalóan elmarad. Ha tényleg hatásos fotókat szeretnél, bízd profira!


Ha a fentieket betartod, garantáltan elégedett leszel a végeredménnyel, és olyan képekkel jelenhetsz meg az online térben, amik valóban előnyösek az üzleti világban is.


Felhívnánk ugyanakkor a figyelmedet, hogy ezzel nem elég egyszer foglalkozni! Az emberek változnak – igen, még te is, akkor is, ha magadon annyira nem veszed észre a változást. Célszerű évente elmenni üzleti fotózásra is, hogy azok mindig a valóságot mutassák.



Pár példa, hogy mi milyen üzleti fotókat készítünk:



Ha szeretnél igazán professzionális üzleti portréfotókat, keress minket bizalommal!





Comments


bottom of page