top of page
  • TikTok
  • Youtube
  • Email
  • Facebook
  • Instagram

Portré fotózás pénzügyi tanácsadóknak

  • Szerző képe: Tamás Horváth
    Tamás Horváth
  • 3 nappal ezelőtt
  • 4 perc olvasás

Nézd, lehetsz bármennyire is jártas a számok világában, és ismerheted a legjobb befektetési stratégiákat, ha nincs egy fia fénykép sem a Rólunk oldaladon, egyszerűen nem fognak benned megbízni az emberek. És hogy miért? Fordítsuk meg a dolgot. Te rábíznád életed megtakarítását egy olyan emberre, akiről még csak képet sem találsz? Ugye, hogy nem. És valószínűleg ezt gondolják a leendő ügyfelek is. 


Persze mindez csak a jéghegy csúcsa. Ebben a cikkben megmutatom, hogyan segíthet egy profi portréfotó abban, hogy pénzügyi tanácsadóként záporozzanak hozzád az ügyfelek.

 

Miért kell portréfotó egy pénzügyi tanácsadónak?

Feljebb a kérdést már egy kicsit körülszimatoltuk, de most nézzük meg kicsit mélyebben a dolgot. 


A Tinderen egy emberről nagyjából 3 mp alatt eldönti valaki, hogy szimpatikus-e neki vagy sem, tehát hogy jobbra, vagy balra húzzák. “De Tamásom, nem randizni akarok, hanem ügyfeleket szerezni. Mi közöm nekem a Tinderhez?” A mechanizmus itt is teljesen ugyanaz, maximum más a cél. 


Egy ember ugyanilyen gyorsan eldönti valakiről, hogy szimpatikus-e, együtt akar-e vele dolgozni, rábízza-e a teljes élete megtakarítását egy vadidegenre. Mert igen, olyanra bízod rá a pénzed, aki már az első pillanatban azt sugallja: “Nálam jó helyen lesznek a befektetéseid, és tűzön-vízen keresztül megteszek érted mindent.”


Hihetnéd azt, hogy ez a fajta kémia csak élőben van meg, pedig nem. Ez már az első pillanatban eldől, online. És ha ezt elbaltázod, akkor bizony zsíros jutalékokról mondasz le. 



Hol használhatod ezeket a portréfotókat?

A pénzügyi tanácsadás különösen érzékeny terület – az emberek nem bízzák akárkire a pénzüket.


Sok a kétség, nagyon sok a félreértés a szakmával kapcsolatban, “ezek ingyenélők, csak lehúzzák az embert”. Épp ezért olyan portréra van szükséged, amely bizalmat ébreszt és nem hagy kétséget afelől, hogy te vagy a legjobb választás számukra.


Befektetői és ajánlati anyagokban

Ha befektetőkkel vagy komolyabb partnerekkel tárgyalsz, ott nem árt, ha az első benyomás nyomot hagy. Ezek az emberek ugyanis naponta több tucat ajánlatot néznek át, és sokszor már az alapján döntenek, hogy ki mennyire tűnik profinak, vagy szimpatikusnak. 



E-mail aláírásban

Lehet, hogy nem is gondolnád, de egy jól eltalált portré az e-mail aláírásodban sokat dob a megítéléseden (és pozitív irányba). Hiszen ilyenkor rögtön arcot tudnak társítani a nevedhez, és ez már az első levélnél bizalmat ébreszt.


Tanácsadói adatlapokon, cégbemutatókban

Amennyiben egy hálózat tagjaként szerepelsz valamilyen keresőben, vagy a céged honlapján van rólad profil, akkor különösen fontos, hogy ne egy elmosódott, nyaralós fotóval képviseld magad. 


Blogcikkekhez, hírlevelekhez, sajtóanyagokhoz

Ha egy nap megkeres a Portfolió vagy a Forbes egy interjúval (márpedig meg fog!), akkor sem kell majd kapkodva keresgélni valamit a telefonod mélyén – csak megkeresed a profi portréfotókat a Drive-odon és már küldheted is.


Webináriumokon, videós tartalmakban

Ha előadásokat tartasz online, vagy videós anyagokat készítesz, sokkal profibban jön le az egész, ha van egy jó portréd, amit be tudsz illeszteni az elejére vagy a végére.



Mitől lesz jó egy pénzügyi tanácsadói portréfotó?

Az a lényeg, hogy a képen magabiztos, mégis barátságos legyél. Egy halvány mosoly többet mond ezer szónál – nem kell görcsösen vigyorogni, de az sem jó, ha úgy nézel, mint aki most jött egy temetésről.


Próbálj meg olyan természetes arckifejezéssel fotózkodni, hogy azt sugalld: “igen, ő az a szakember, akire bátran rábíznám a pénzem.” (Ne aggódj, ebben segítünk.)


Nézz bátran a kamerába – de ne bámulj mereven

A szemkontaktus bizalmat épít. A portréfotón épp ezért fontos, hogy természetesen nézz az objektív felé. Nem muszáj mereven, szúrós tekintettel a kamerát fixírozni, de ne is bambulj el valamerre oldalra, mintha épp máson járna az eszed. Mi segítünk, és elmondjuk, hogy pontosan hova kell nézned ahhoz, hogy ne tűnj se túl révetegnek, se túl merevnek.


Testtartás – ne állj úgy, mint egy cövek

Az, ahogy tartod magad, sok mindent elárul rólad. Ha enyhén előredőlsz, érdeklődést, figyelmet sugárzol, míg ha nagyon hátradőlsz vagy karba tett kézzel feszülsz, az azt jelzi, hogy inkább távol tartanád magad másoktól. Jó néhány pózt ki fogunk próbálni és azt részesítjük előnyben, ami a legjobban illik a személyiségedhez, és amin természetesen a legjobban nézel ki. 


Kiegészítők – inkább kevesebb, mint több

Egy elegáns karóra vagy diszkrét ékszer simán feldobhatja az összképet, de azért ne úgy nézz ki, mint egy karácsonyfa. Ha szemüveges vagy, lehetőleg olyat válassz a fotózásra, ami nem tükröződik, és illik a megjelenésedhez. Itt is igaz: a kevesebb több.



Fejben is hangolódj rá a fotózásra

A legjobb képek úgy készülnek, ha nem csak testben, de fejben is készülsz rájuk. Aludd ki magad előző éjszaka, ne kapkodj, ne ess be az utolsó pillanatban.


Hallgasd meg a kedvenc számaidat, igyál egy jó kávét, és szánd rá az időt. 


Ha így érkezel meg, a fotókon is sokkal természetesebb és jobb lesz az eredmény.


Hidd el, rajtunk nem fog múlni az, hogy több ügyfeled legyen és tényleg bankot robbants: mindent megteszünk azért, hogy olyan fotók készüljenek, amin VALÓBAN TE szerepelsz, nem vagy merev és még szakmailag is a toppon vagy. 



Azonban mielőtt tennél velünk egy próbát, feltétlenül nézd meg a referenciáinkat. És ha tetszettek, akkor jelentkezz és beszéljünk. 






Comments


a portréfotósok

Szerzői jogvédett tartalom © Copyright
bottom of page